Facebook odnotował spadek dochodów
30 kwietnia, 2020Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 zabierają się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To oczywiści wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen oraz popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu wypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w regionach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w kluczowym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w porządku miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób użyło w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w obecnym samym okresie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i związana spośród nią potrzebę siedzenia w bloku przez wiele osób przemieszcza się na większe przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były użytkowane do transmisji wydarzeń odbywających się w branży pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i prace religijne. Już z pomocy tego rodzaju ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki pomysł na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka prowadzi nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również